Σε αυτό το post παραθέτω τα πάντα για την οικονομική διαχείρηση του νέου εγχειρήματος του φορουμ με παραστατικά και invoices όπως αυτά προκύπτουν.
Οποιαδήποτε νέα ιδέα ή πρόταση εννοείται ότι είναι καλοδεχούμενη!
Να σημειώσω επίσης ότι είμαι εντελώς ερασιτέχνης με τα τεχνικά θέματα του εγχειρήματος και παρότι κάποια πράγματα τα γνωρίζω δεν δηλώνω ειδικός σε τίποτα και δεν είμαι του κλάδου καν.
Πάμε λοιπόν!
Για να ξεκινήσει η νέα προσπάθεια προφανώς χρειάζονταν 2 πράγματα:
-
Domain
Όπως έχω δηλώσει και παλαιότερα, σε μια στιγμή παραφροσύνης αγόρασα το domain panionios.net που ήταν και το παλιό domain που χρησιμοποιούσε και είχε γίνει γνωστό το παλιό ιστορικό φορουμ την δεκαετία του 2000. Δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιούμε αυτό και προφανώς τόσα χρόνια είμαστε πανω στο panionios-community.net το οποίο αν καταλαβαίνω καλά είχε αγοραστεί από τον @reanimatorreanimator. Προφανώς έχει πολύ μικρή σημασία το domain και αν υπάρχει κάποιο θέμα με trademark και copyrights με τον Ερασιτέχνη εννοείται ότι θα επιλεγεί κάτι άλλο για να προχωρήσουμε.Το domain panionios.net το αγόρασα τον Αύγουστο του 2025 για £74.30 από την γνωστή πλατφόρμα GoDaddy για 2 χρόνια (μετά θα χρειαστεί ανανέωση στις 16/08/2027).
-
Hosting
To παρόν forum είναι πάνω στην Open Source πλατφόρμα που λέγεται Discourse και μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιονδήποτε πάροχο hosting ενώ για να μπορεί να αποστέλνει και emails στα μέλη πρέπει να πληρώνεται και έξτρα αυτή η λειτουργία σε οποιονδήποτε πάροχο και να σεταριστεί αναλόγως.
Για να ξεκινήσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, πήρα την απόφαση να προχωρήσω σε ένα συνολικό πακέτο που τα έχει όλα μέσα (και email και hosting) το οποίο ειναι host σε σερβερς στην Ευρώπη και είναι το https://www.communiteq.com/.
Το πακέτο που έχουμε εκεί αγοράστηκε τον Οκτώβριο 2025:
και το κόστος είναι $24 τον μήνα:
Με σημερινές λοιπόν ισοτιμίες μιλάμε για:
247 ευρώ/χρόνο για hosting + 36 ευρώ/χρόνο για το domain panionios.net όπως τα έγραψα παραπάνω.